• Посм., ещё видео
Служба сопровождена подстрочными примечаниями с указанием, какие именно святые поминаются в ее песнопениях. Текст Похвального слова митрополита Анастасия (Грибановского) сверен по изданию: НОВЫЕ МУЧЕНИКИ РОССИЙСКIЕ. Первое собранiе матерiаловъ.
Составилъ протопресвитеръ М. Польскiй. Тvпографiя преп. Iwва Почаевскагw. Holy Trinity Monastery, Jordanville, N.Y., 1949 г. Список святых новомучеников, почитаемых Русской Православной Церкви Заграницей, воспроизводится без исправлений (за исключением перевода на современную орфографию) по Свято-Троицкому календарю на 1998 год.
Уставные указания к Службе дополнены Марковой главой о праздновании святым новомученикам в Неделю о мытаре и фарисее, о блудном сыне или мясопустную в соответствии с уставными указаниями в Триоди Постной.
Совершается память их в Неделю, ближайшую к 25-му ианнуариа. И аще будет 25-е ианнуариа в понедельник, вторник или среду, поем новомучеником в Неделю, яже есть пред сим, аще ли будет в четверток, пяток или субботу, поем им в Неделю последующую. Аще прилучится 25-е ианнуариа в день недельный [воскресный], поем службу новомучеником в той же день, службу же святому Григорию Богослову в 27-й день ианнуариа купно со службой святителю Иоанну Златоусту. Предваряет тогда служба святителю Григорию.
Ведомо буди и сие: служба сия бывает, наченши от 22-го и восходящи до 28-го ианнуариа. И аще прилучится тогда Неделя мытаря и фарисеа, или блуднаго, или мясопустная, поем новомучеником с Триодию непременно, якоже трием святителям по Марковой главе. Аще прилучится в тойже день память великаго святаго, поем святому великому в субботу ближайшую, или в иный день. Аще же будет где в той день храм, поем службу храма с Триодию непременно, святым же новомучеником во грядущую Неделю.
Подобает ведати, аще случится память святых новомучеников в Неделю мытареву, или блуднаго, или мясопустную, поем службу их с Триодию сице. На малей вечерни поем вся, якоже на ряду в службе новомучеником писано есть. На велицей вечерни на Господи, воззвах: стихиры воскресны 3, Триоди 3 и новомучеником 4, Слава, Триоди, И ныне, Богородичен догматик гласа. На стиховне стихиры воскресны, Слава, новомучеником, И ныне, Триоди. По Ныне отпущаеши: Богородице Дево: дважды и тропарь новомучеником единожды. На утрени, на Бог Господь: тропарь воскресен дважды, Слава, новомучеником, И ныне, Богородичен по гласу тропаря новомучеником. По кафисмам, седальны воскресны с Богородичны их. Таже полиелей. И аще поеши святым новомучеником в Неделю блуднаго или мясопустную, ко двум полиелейным псалмам припевается и третий, еже есть На реках Вавилонских: посем Аллилуиа и величание святым новомучеником. Таже поем псалом избранный новомучеников, и тропари Ангельский собор: Ипакои, и седальны новомучеников вси по единожды. Степенна и прокимен гласа.
Всякое дыхание: Евангелие воскресно ряду. Воскресение Христово: По 50-м псалме Покаяния отверзи ми двери: Канон воскресен со ирмосом на 4, Богородице из Октоиха на 2, Триоди на 4 и новомучеником на 4. Катавасиа Сушу глубородительную землю: По 3-й песни кондак и икос новомучеником, Слава, седален новомучеником, И ныне, седален Триоди. По 6-й песни кондак и икос Триоди.
По 9-й песни светилен воскресен, Слава, новомучеником, И ныне, Триоди. На хвалитех стихиры воскресны 4, новомучеником 4 со славным с припевами их, Слава, Триоди, И ныне, Преблагословенна еси: Перед первым часом стихира евангельская. На литургии блаженна гласа, на 4, и Триоди, песнь 3-я на 4, и новомучеником на 4. По входе тропарь воскресен, новомучеником, кондак воскресен, Слава, кондак новомучеником, И ныне, кондак Триоди. Прокимен, Апостол, аллилуарий, Евангелие и причастен воскресны и новомучеником.
Песнь 1Ирмос: Волною морскою скрывшаго древле, гонителя мучителя, под землею скрыша спасенных отроцы: но мы яко отроковицы, Господеви поим, славно бо прославися.Припев: Святии новомученицы и исповедницы российстии, молите Бога о нас.Господи Боже мой, помози ми смиренно воспети славу новомучеников и исповедников российских, имже за тяжкия страдания любовию отверзл еси двери небесныя.Господи Боже наш, славу сию мучеником от века бывшим даровавый, яко мощи их сеются во храмех обновления нашего ради, подаждь славу сию и страстотерпцем новым, аще и неведома суть места погребения их.Царства земнаго лишенный, Царю же Небесному и в бедствиях своих до конца верный, молися ему, святый царю мучениче Николае , еже не лишитися и нам утешения благодатнаго в бедах наших.От руки священномученика Владимира древянный посох первопрестольника святителя Петра приемый, взыщи мя, овцу заблудшую, горохищную, о святый патриарше и отче наш Тихоне , обличителю сынов противления.Богородичен: Во успении Твоем мира не оставила еси, Владычице! Не оставила еси и страну Российскую, но благоволила еси прияти хвалу от новых святых страстотерпцев.
Песнь 3Ирмос: Тебе на водах повесившаго всю землю неодержимо, тварь видевши на лобнем висима, ужасом многим содрогашеся, несть свят, разве Тебе, Господи, взывающи.Кую дань слова принесем вам, вернии свидетелие слова, доблии страстотерпцы и пастыре, вменившийся, яко овцы заколения.Тебе, о Владимире , первосвятителю Церкве Российския, соименне святому просветителю Руси, подобаше предначати славное поприще борения и страданий. Преводиши ты боговенчанный полк страстотерпцев, и да воздается ти первый венец похвалы.Посреде ополчения добляго зрим и тя, священная главо, первосвятителю града святаго Петра, святителю Вениамине , возлюбленный паствою твоею, якоже Иаковом тезоименитый ти древлий патриарх.Первый в чине пресвитерстем новомучеников ты явился еси, Иоанне пресвитере , во Америце прежде престолу Божию предстоявый. Яко лютых безбожник в Царском Селе обличителя, венча тя Господь венцем мученическим, якоже и другаго Иоанна восторгоименнаго , в слове и в мужестве пред мучители дивнаго, с ними же, вси священномученицы нови, заступите нас.Богородичен: Премилосердая Мати, Пречистая Дево, споболевшая Сыну и Спасу Своему, вемы тя Утешительницу чадолюбиву: и оставльшимся во стране Российстей и в разсеянии сущим рабом Твоим.Ин кондак, новосоставленный, глас 3:Днесь новомученицы Российстии / в ризах белых предстоят Агнцу Божию / и со Ангелы песнь победную воспевают Богу: / благословение, и слава, и премудрость, / и хвала, и честь, / и сила, и крепость / нашему Богу / во веки веков. Аминь.Кондак, глас 2.Новии страстотерпцы Российстии, / исповеднически поприще земное претекшии, / страданьми дерзновение приимшии, / молитеся Христу, вас укрепившему, / да и мы, егда найдет на ны испытания час, / мужества дар Божий восприимем. / Образ бо есте лобызающим подвиг ваш, / яко ни скорбь, ни теснота, ни смерть / от любве Божия разлучити вас не возмогоша.Икос.Егда начинахуся дние огненнаго искушения Церкве Российския и не благоволи Господь прияти от нас всесожжения и жертвы, тогда мнози архиереи и священницы не приложишася плоти и крови, но уразумевше волю Господню, сами себе принесоша, яко непорочное заколение. И вслед Первосвященника вечнаго и Ходатая Новаго Завета внидоша сии во святилище с кровию своею, да очистятся грехи людстии. Славни суть имена ваша, мужественнии страстотерпцы, образ бо нам есте, лобызающим подвиг ваш, яко ни скорбь, ни теснота, ни смерть от любве Божия разлучити вас не возмогоша.Седален, глас 8.Немощию плоти нам подобострастнии, духом в меру древлих отцев тщалися есте, о непреклоннии священноисповедницы Российстии, иже в разоренную обитель Соловецкую и во иная места заточения ссылаемии. Умножающимся же страданиям вашим, избыточествоваше тайно и утешение от Господа, имже ныне истее утешаетеся, в невечерний день достигше Царствия Христова, в немже не престайте, молим вас, молящеся о спасении душ наших.Слава, глас 1.Пресвитер Алексий от рода крестозваннаго , старостию Анне пророчице равный, волею за юна пастыря соузника своего смерть приемлет, яко Евангелия послушатель. Петр же иерей скиптроименный во уста своя от увещаемаго им застреляется. Слава Давшему мнозем священником на безбожники крепость, слава Наставившему и диаконы мученики, слава Дарствующему таковым благодать молитися за ны.И ныне: Грядущаго предпразднства, глас тойже.Радуются новомученицы и исповедницы рода нашего, сретающе Господа и Владыку своего, Егоже иногда срете святый старец Симеон, прирекий: ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко. Сподоби, Господи, и нам в час исхода от жизни сея временныя прощенным быти и отпущенным с миром, молитвами Пречистыя Владычицы нашея Богородицы и ныне воспеваемых угодников Твоих и всех святых.
Песнь 4Ирмос: На Кресте Твое Божественное истощание провидя Аввакум, ужасся, вопияше: Ты сильных пресекл еси державу, Блаже, приобщаяся сущим во аде, яко Всесилен.Оскверненная делы безбожник земля кроплением кровей ваших паки благословляется. Воды же морския и речныя телеса потопляемых святых, яко священие, влагаемое в тыя, восприяша.Ермогену Московскому тезоимените, светильниче Тобольский священномучениче новый , все житие твое, яко пламень, егоже река Тура никакоже угаси. Потопляем бо возшел еси ко Господу твоему, бием же по устнама до конца немолчно молился еси, молишися же и ныне за ны.Страшно есть слышимое о мучениих святаго архипастыря Пермскаго Андроника , иже не бояся мук, повеле клятву изрещи на безбожную власть. Святитель же Черниговский Василий со иными посланными от Всероссийскаго Собора уведети о убиении андрониковом, тогда с ними пострада, вкупе же вси Господу предстоят.Святителя Иосифа древле от разинцев убиеннаго прославивый, архипастырь Митрофан жестоко нощию умерщвляется. Тогда же и соепископ его Леонтий пострада. Тако единем светом Царствия Небеснаго сии трие священномученицы Астраханстии озаришася.Богородичен: О, коль мнози святыя иконы ныне руками безбожных отъяты от верных, но не исторгнется образ благия Утешительницы из сердец молящихся, свободы лишенных исповедников святыя веры.
Песнь 5Ирмос: Богоявления Твоего, Христе, к нам милостивно бывшаго, Исаиа свет видев невечерний, из нощи утреневав взываше: воскреснут мертвии, и востанут сущии во гробех, и вси земнороднии возрадуются.Петре и Кирилле , исповедницы велицыи и непреклоннии, нравом различнии, но едини в вере и твердости духа, аще и сослани бысте, обаче всю правду церковную удержали есте, ныне же, яко наследницы Царства Небеснаго, молите Бога о еже сохранитися и нам в правде сей.Агафангеле , ангеле Ярославльския церкве, радуйся со други своими. Отложение бо ваше от собратий, в правде церковней не устоявших, радость ангелом бысть. Не восхотели есте покорити себе нечестию: сего ради и изыдосте, на скорбь и лишения, крест свой носяще.Арсение , великаго Новаграда славо, едине от столпов Собора Всероссийскаго, прискорбна бе привременно душа твоя, в темнице ти сушу, но просия вскоре победно вера твоя, побеждающая вся искушения: и явился еси до конца непреклонен.Дамаскиново житие да умилит вся чтущия. Како бе и на островех Соловецких, и в Казахстане и во стране Сибирской, восходя к Голгофе своей. Како мразом сибирским томим, при брезе реки неимущему иерею верхнюю рясу свою отдаде. Сам же в стуже зимней на плоту Богу дух предаде, един от тех, ихже мир весь недостоин бе.Богородичен: Наставнице святителей твердых, Пречистая Дево, настави нас мыслити и глаголати, и деяти точию правая, ревнующе не пожалевшим себе исповедником.
Песнь 6Ирмос: Ят бысть, но не удержан в персех китовых Иона: Твой бо образ нося, страдавшаго, и погребению давшагося, яко от чертога от зверя изыде: приглашаше же кустодии, хранящии суетная и ложная, милость сию оставили есте.Едема сладчайшаго наследницы показастеся, новомученицы земли Русския: блажени есте, како от плача вашего утешистеся на небесй: возжадали есте правды, еяже насыщаетеся изобильно в Царствии Небеснем.Дщери царевы с материю святою в заточении суровем утешение себе от писаний святых отец почерпаху и тако Христу уневестившася. Алексий же отрок, брат их, рукама царя мученика внесен бысть тамо, идеже сии царственнии с четверицею сострадальцев убиени бывше, яко жертвы одушевленнии за род наш Богу предсташа.Шахта гроб бысть, в ней же Елисавета преподобномученица сконча царственный путь свой с Варварою о Господе сестрою и с прочими шестию . Таможде княгиня страстотерпцу князю Иоанну рану обяза. О святии Алапаевстии мученицы осмочисленнии, уврачуйте ныне раны душ наших.В страшныя дни сии пострадавшии во стране нашей Российстей угодницы Божии, знаменитии и неведомии, монаси, инокини, мужи и жены со чада, укрепите ны молитвами вашими, еже исправляти нам пути наша пред Господем, поминающе подвиг ваш.Богородичен: Множицею избавися от бед и зол род наш, молящимся людем пред Твоими, о Богомати, святыми иконами, совокупи и ныне, Владычице, вся моления наша о избавлении от лютейшия беды, предстательством Твоим.По 6-й песни кондак воскресный и икос его.
Празднование Собора всех святых, в земле Российской просиявших, появившееся в 50-е гг. XVI в. и забытое в синодальную эпоху, было в 1918 г. восстановлено, а с 1946 г. стало торжественно совершаться во 2-ю Неделю по Пятидесятнице.
Центральным моментом праздника является, конечно же, прославление Церковью святых, просиявших своими добродетелями в нашем Отечестве, и молитвенное обращение к ним.
Святые Церкви - наши помощники и предстатели перед Богом на протяжении всей нашей земной жизни, поэтому частое обращение к ним есть естественная потребность всякого христианина; тем более, обращаясь к русским святым, мы имеем еще большее дерзновение, так как верим, что "наши святые сродники" никогда не забывают своих потомков, совершающих "любовию их светлый праздник" (14, 495-496).
Впрочем, "в русских святых мы чтим не только небесных покровителей святой и грешной России: в них мы ищем откровения нашего собственного духовного пути" (23, 27), и, внимательно всматриваясь в их подвиги и "взирая на кончину их жизни", стараемся, с помощью Божией, "подражать вере их" ( Евр. 13:7), дабы Господь и впредь не оставлял бы землю нашу Своей благодатью и являл бы в Русской Церкви святых Своих до скончания века.
Футболку "Провидѣніе" можно приобрести по e-mail: providenie@yandex.ru
Застолби свой ник!
Источник — http://proeveryday.ru/