Поиск

Навигация
  •     Архив сайта
  •     Мастерская "Провидѣніе"
  •     Одежда от "Провидѣнія"
  •     Добавить новость
  •     Подписка на новости
  •     Регистрация
  •     Кто нас сегодня посетил

Колонка новостей


Чат

Ваше время


Православие.Ru


Видео - Медиа
фото

    Посм., ещё видео


Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа

Помощь нашему сайту!
рублей ЮMoney
на счёт 41001400500447
( Провидѣніе )

Не оскудеет рука дающего


Главная » 2017 » Январь » 24 » • Служба святым новомучеником и исповедником Российским •
08:37
• Служба святым новомучеником и исповедником Российским •
 

providenie.narod.ru

 
фото
  • Предисловие
  • На Малей Вечерни
  • На Велицей вечерни
  • На Утрени
  • Каноны Воскресный и Богородицы
  • На литургии
  • Mолитва новомученикам
  • Молитва иная
  • День Святых Царских Новомучеников
  • Праздник Всех святых в земле Российской просиявших
  • Помочь, проекту "Провидѣніе"
  • Предисловие

    Текст Службы святым новомученикам воспроизводится по оригинальному изданию Русской Православной Церкви Заграницей

    Служба сопровождена подстрочными примечаниями с указанием, какие именно святые поминаются в ее песнопениях. Текст Похвального слова митрополита Анастасия (Грибановского) сверен по изданию: НОВЫЕ МУЧЕНИКИ РОССИЙСКIЕ. Первое собранiе матерiаловъ.

    Составилъ протопресвитеръ М. Польскiй. Тvпографiя преп. Iwва Почаевскагw. Holy Trinity Monastery, Jordanville, N.Y., 1949 г. Список святых новомучеников, почитаемых Русской Православной Церкви Заграницей, воспроизводится без исправлений (за исключением перевода на современную орфографию) по Свято-Троицкому календарю на 1998 год.

    Уставные указания к Службе дополнены Марковой главой о праздновании святым новомученикам в Неделю о мытаре и фарисее, о блудном сыне или мясопустную в соответствии с уставными указаниями в Триоди Постной.

    Совершается память их в Неделю, ближайшую к 25-му ианнуариа. И аще будет 25-е ианнуариа в понедельник, вторник или среду, поем новомучеником в Неделю, яже есть пред сим, аще ли будет в четверток, пяток или субботу, поем им в Неделю последующую. Аще прилучится 25-е ианнуариа в день недельный [воскресный], поем службу новомучеником в той же день, службу же святому Григорию Богослову в 27-й день ианнуариа купно со службой святителю Иоанну Златоусту. Предваряет тогда служба святителю Григорию.

    Ведомо буди и сие: служба сия бывает, наченши от 22-го и восходящи до 28-го ианнуариа. И аще прилучится тогда Неделя мытаря и фарисеа, или блуднаго, или мясопустная, поем новомучеником с Триодию непременно, якоже трием святителям по Марковой главе. Аще прилучится в тойже день память великаго святаго, поем святому великому в субботу ближайшую, или в иный день. Аще же будет где в той день храм, поем службу храма с Триодию непременно, святым же новомучеником во грядущую Неделю.

    Подобает ведати, аще случится память святых новомучеников в Неделю мытареву, или блуднаго, или мясопустную, поем службу их с Триодию сице. На малей вечерни поем вся, якоже на ряду в службе новомучеником писано есть. На велицей вечерни на Господи, воззвах: стихиры воскресны 3, Триоди 3 и новомучеником 4, Слава, Триоди, И ныне, Богородичен догматик гласа. На стиховне стихиры воскресны, Слава, новомучеником, И ныне, Триоди. По Ныне отпущаеши: Богородице Дево: дважды и тропарь новомучеником единожды. На утрени, на Бог Господь: тропарь воскресен дважды, Слава, новомучеником, И ныне, Богородичен по гласу тропаря новомучеником. По кафисмам, седальны воскресны с Богородичны их. Таже полиелей. И аще поеши святым новомучеником в Неделю блуднаго или мясопустную, ко двум полиелейным псалмам припевается и третий, еже есть На реках Вавилонских: посем Аллилуиа и величание святым новомучеником. Таже поем псалом избранный новомучеников, и тропари Ангельский собор: Ипакои, и седальны новомучеников вси по единожды. Степенна и прокимен гласа.

    Всякое дыхание: Евангелие воскресно ряду. Воскресение Христово: По 50-м псалме Покаяния отверзи ми двери: Канон воскресен со ирмосом на 4, Богородице из Октоиха на 2, Триоди на 4 и новомучеником на 4. Катавасиа Сушу глубородительную землю: По 3-й песни кондак и икос новомучеником, Слава, седален новомучеником, И ныне, седален Триоди. По 6-й песни кондак и икос Триоди.

    По 9-й песни светилен воскресен, Слава, новомучеником, И ныне, Триоди. На хвалитех стихиры воскресны 4, новомучеником 4 со славным с припевами их, Слава, Триоди, И ныне, Преблагословенна еси: Перед первым часом стихира евангельская. На литургии блаженна гласа, на 4, и Триоди, песнь 3-я на 4, и новомучеником на 4. По входе тропарь воскресен, новомучеником, кондак воскресен, Слава, кондак новомучеником, И ныне, кондак Триоди. Прокимен, Апостол, аллилуарий, Евангелие и причастен воскресны и новомучеником.

    На Малей Вечерни

    На Господи, воззвах: стихиры воскресны 4. Слава, новомучеников, глас 8:
    Земля Русская небо земное бысть: / в своих разселинах телеса новомучеников и исповедников сокрывши / и тех небесною славою просиявши, / иже своими кровьми оросиша ю, / пострадавше от слуг сатанинских за веру Христову / во искупление грехов богоотступления.
    И ныне, Богородичен, гласа малыя вечерни.
    На стиховне стихира воскресна едина.
    И стихиры новомучеников, глас 1:
    О велицыи страстотерпцы новомученицы Российстии, / с любовию припадаем к вам, / и прославляюще ваша подвиги, / благоговейно лобызаем раны ваша, / молите, молимся, о душах наших.
    Стих: Разжегл ны еси, / якоже разжизается сребро.
    О славнии новомученицы российстии, / егда оскудеваше вера, / укреплясте ю исповеданием вашим, / егда изсякаше любы, / любве ради ко Христу дасте себе на муки и смерть, / егда колебашеся надежда, / утверждасте ю вашим упованием на Бога, / Егоже молите, / да укрепит в нас веру, надежду и любовь.
    Стих: Воззваша праведнии / и Господь услыша их.
    Не человецы спасают Церковь, / и ничтоже пользует согласие со враги Ея, / но Церковь спасает человеки силою Христовою, / якоже подвиг ваш показа. / О непоколебимии новомученицы Российстии, / воистину есте слава Церкве, / о нейже прилежно молитеся, / да непоколеблему утвердит Ю Христос.
    Слава, глас 2. О дивное воинство новых страдальцев Российских! / Кто возможет достойно прославити вас! / Воистину блаженна земля, / напившаяся кровьми вашими, / грады же и веси ея тайно освятишася, / восприимше честнии останки ваша, / множицею без пения церковнаго, / такожде же и без погребения честнаго. / Но молитеся, святии, о стране вашей / и о всех чтущих вас.
    И ныне, Богородичен, глас тойже.
    Кто Тя по достоянию похвалит и ублажит, Отроковице Богоневестная, о еже Тобою бывшем мирови избавлении; благодаряще убо зовем Ти, глаголюще: радуйся, Яже Адама обожившая, и разстоящая совокупившая. Радуйся, просветившая род наш светоносным Воскресением Сына Твоего и Бога нашего: Тя бо христианский род непрестанно ублажает.
    По Ныне отпущаеши: и по Отче наш: тропарь воскресен.
    Слава, тропарь новомучеников, глас 4:
    Цвети Российскаго луга духовнаго / в годину лютых гонений дивно процветшии / новомученицы и исповедницы безчисленнии: / святителие, царственнии страстотерпцы и пастырие, / монаси и мирстии, мужие, жены же и дети, / добрый плод в терпении Христу принесшии, / молитеся Ему, яко насадителю вашему, / да избавит люди Своя от безбожных и злых, / да утверждается же Церковь Русская / кровьми и страдании вашими / во спасение душ наших.
    И ныне, Богородичен:
    Еже от века утаенное, и ангелом несведомое таинство, Тобою, Богородице, сущим на земли явися: Бог в неслитном соединении воплощаемь, и Крест волею нас ради восприим, имже воскресив первозданнаго, спасе от смерти души наша.

    На Велицей вечерни

    по кафисме, на Господи, воззвах: стихиры воскресны 4
    и новомучеником на 6, глас 1:
    Начало ныне положим, о братие, / молением теплым к новым угодником Божиим: / тии бо страшными мучении очищаеми, / рождие плодоносныя лозы Христовы явишася, / сладостию благодати обильно напояемии, / во благоухании святости их нам предлагаемии, / да со умилением назидающеся подвигом их, / принесем Богу и мы плод покаяния.
    Начало крещения страшнаго, / имже паки крестися земля Русская, / восхвалите, о горы Киевския, / крестом апостола Андреа благословенныя. / Идеже бо благодать возсия роду нашему / от веры же и Духа во отверзение Царствия Божия, / тамо подобаше начатися и сему обновлению / кровию первозакланнаго от святителей русских, / тезоименнаго просветителю нашему. / Сей бо Владимир новый, / из виноградника своего изведен / за врата священныя Лавры Печерския, / венчания Стефанова сподобляется, / прощая и благословляя убивающих его, / яко кроткий молитвенник о душах наших.
    Рыдание, жалость и горе: / се свиток Иезекиилев, насытивый душу твою, / святе Тихоне, Патриарше наш! / Да услышится и ныне глас твой: братие, архипастырие и пастырие, / зовите чада ваша на защиту Церкве православныя. / Да услышат же и разорители храмов Божиих огненное слово твое: / аще еще токмо именем христианским нарицаетеся, / властию нам от Бога данною анафематствуем вас. / О страшнаго отлучения вечнаго! / Се анафема никимже разрешаема! / Се дерзновение патриаршее!
    Неблагодарными едини оставленнии, / святе царю наш страстотерпче Николае, / святая царице Александро Новая, / небесных же наследниче отроче Алексие, / царственнии девственницы Ольго, Татиано, Марие и Анастасие, / седмерице святая, многими унижении восход обретшая, / сострадальцы четыре с собою привлекшая, / молитеся с ними Всеблагому Богу, / да прощения сподобит многопрегрешившия люди российския, / умирит же мир и спасет души наша.
    Ины стихиры, глас 4:
    Кроток, но непоколебим был еси, / Петрова града избранниче, / священномучениче Вениамине, / копронимы новыми обреченный, / лжепастырьми преданный власти богоборней. / Тогда же яви тя Бог учителя безбоязненна, / и се завет твой, из заточения возвещенный: / да не пощадим мы себе Церкве ради / и не предадим Святую Церковь себе ради. / На суде же беззаконнем твое слово бысть всем дивно: / жизнь ли или смерть ныне возвестите ми, / аз же знаменовав себе святым крестом, реку: / слава Тебе, Господи, Боже, о всех.
    Жертвы Богу живопогребенныя / в кладезеподобный ров низринутыя: / прежде всех Елисавета страстотерпица, / к горним устремленная княгиня милосердная, / бисер православия в новем Отечестве обретшая, / Евангельски убийцу мужа своего простившая, / молитвою и благотворением Богу угодившая, / безбожными же непощажденная. / Помолитеся за нас святии князие, / помолитеся за всех преподобнии страстотерпицы, / Елисавето с Варварою верною. / Услышите нас, в веси Гефсиманийстей погребенныя, / услышите нас и тии, ихже погребение неведомо. / Услышите нас паки вкупе приятыя во обители Небесныя, / святая осмерице, молите Бога о нас.
    Слава, глас 8:
    Адамантово мужество ваше / слава есть Церкве Российския, / страстотерпцы и исповедницы новии, / ученицы бо есте Филипповы и Ермогеновы, / приснии же многострадальному Патриарху Тихону, / иже и даде вам имя свое. / Пребысте терпением в бедах, / гоними и убиваеми. / Но кто изочтет и муки, горшия смерти; / обаче явистеся и проповедателие сущим с вами во узах, / просветителие прежденеверующих, / строителие святых таинств. / Велия вера ваша, / во всем явисте себе, яко Божии слуги.
    И ныне, догматик гласа.
    Вход, прокимен, и чтения 3.
    Пророчества Исаиина чтение (глава 43):
    Тако глаголет Господь: вси языцы собрашася вкупе, и соберутся князи от них. Кто возвестит сия в них или яже от начала, кто слышана сотворит вам; да приведут свидетели своя, и оправдятся и да услышат, и да рекут истину. Будите Ми свидетели, и Аз свидетель, глаголет Господь Бог, и Отрок егоже избрах, да познаете и веруете Ми, и разумеете, яко Аз есмь: прежде Мене не бысть ин Бог, и по Мне не будет. Аз есмь Бог, и несть разве Мене спасаяй. Аз возвестих, и спасох, уничижих, и не бе в вас чуждий. Вы Мне свидетели, и Аз Господь Бог, и еще от начала Аз есмь: и несть от рук Моих избавляяй. Сотворю и кто отвратит то; сице глаголет Господь Бог, избавляяй вас Святый Израилев.
    Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):
    Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука. Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их. И еже от нас шествие сокрушение, они же суть в мире. Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено. И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут, яко Бог искуси я, и обрете их достойны Себе. Яко злато в горниле искуси их, и яко всеплодие жертвенно прият я. И во время посещения их возсияют: и яко искры по стеблию потекут: судят языком, и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки. Надеющиися Нань разумеют истину, и вернии в любви пребудут Ему: Яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его.
    Премудрости Соломоновы чтение (глава 4):
    Праведник аще постигнет скончатися, в покои будет. Старость бо честна не многолетна, ниже в числе лет исчитается. Седина же есть мудрость человеком, и возраст старости, житие нескверное, благоугоден Богови быв, возлюблен бысть, и живый посреде грешник преставлен бысть. Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его или лесть прельстит душу его. Рачение бо злобы помрачает добрая, и парение похоти пременяет ум незлобив. Скончався вмале, исполни лета долга: угодна бо бе Господеви душа его, сего ради потщася от среды лукавствия. Людие же видевше, и не разумевше, ниже положше в помышлении таковое: яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его.
    Стихира на литии, глас 8:
    Ангели Божии радостнии / призывают, да возрадуемся вси! / Сии бо радующеся и о едином грешнице кающемся, / ликовствуют о множестве новых святых, / о мученицех и исповедницех Церкве Российския, / блистающияся страданьми их: / се Царь, и сущии от дома Его, / Патриарх, иерарси, священницы, монаси / и множество человек всякаго звания, / узами и лишеньми искушеннии, / мученьми же лютыми и многообразными / и смертию, яже введе их в жизнь безконечную. / Сего же ради подвига их / дадеся им благодать молитися за ны, / царское бо суть тии священие, / надежда рода нашего обновления, / возвестители милости Спаса нашего, / призвавшаго их в Свой чудный свет.
    Слава, и ныне: Богородичен, глас тойже:
    Заступнице усердная, / скорбящих присное радование, / утешительница еси призывающих Тя в час испытания, / Пресвятая Владычице Богородице, / виждь храмы Сына Твоего разоренныя, / воззри на поругание безбожными смиренных служителей Его, / услыши стенания рабов Твоих, / и Сама со страстотерпцы святыми / заступи и помилуй нас.
    На стиховне стихиры воскресны.
    Слава, глас 6.
    О святии смиреннейшие священницы исповедницы, / зрим вас, како в страшную годину гонений / далече от домов ваших сослани бысте. / Зрим вас, гладных, цинготных, вида своего лишенных, / струпиями кровоточащими покровенных, / приставники биемых и сна лишаемых, / плачущих о чадех оставленных / и о матерех их беззащитных. / И кто испишет имена ваша! / Кто поведает миру вся претерпенная вами! / Обаче ведает Бог избранныя Своя, / сохранившия залог, врученный им даже до смерти, / и сего ради дерзновение имущия молитися о нас.
    И ныне, Богородичен, глас тойже.
    Богородице, безпомощным помоще! / Помози и ныне страждущим людем страны Российския, / в заточении, в муках, или в тяжких обстояниих сущим. / Тебе молимся, молися Владычице / со святыми новомучениками и исповедниками рода нашего, / избавитися от бед многих рабом Твоим.
    Тропарь, глас 4: Цвети Российскаго луга духовнаго:
    Или сей тропарь, новосоставленный, глас тойже:
    Днесь радостно ликует Церковь Русская, / яко мати чада, прославляющи новомученики и исповедники своя: / святители и иереи, / царственныя страстотерпцы, / благоверныя князи и княгини, / преподобныя мужи и жены / и вся православныя христианы, / во дни гонения безбожнаго / жизнь свою за веру во Христа положившия / и кровьми Истину соблюдшия. / Тех предстательством, Долготерпеливе Господи, / страну нашу в Православии сохрани до скончания века.
    И ныне, Богородичен, глас тойже: Еже от века утаенное:

    На Утрени

    На Бог Господь: тропарь воскресен [дважды].
    Слава, глас 4:
    Цвети Российскаго луга духовнаго / в годину лютых гонений дивно процветшии / новомученицы и исповедницы безчисленнии: / святителие, царственнии страстотерпцы и пастырие, / монаси и мирстии, мужие, жены же и дети, / добрый плод в терпении Христу принесшии, / молитеся Ему, яко насадителю вашему, / да избавит люди Своя от безбожных и злых, / да утверждается же Церковь Русская / кровьми и страдании вашими / во спасение душ наших.И ныне: Богородичен, глас тойже:
    Еже от века утаенное, и ангелом несведомое таинство, Тобою, Богородице, сущим на земли явися: Бог в неслитном соединении воплощаемь, и Крест волею нас ради восприим, имже воскресив первозданнаго, спасе от смерти души наша.
    Полиелей и величание:
    Величаем вас, святии новомученицы и исповедницы Российстии: и чтем честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте.
    Псалом избранный: Бог нам прибежище и сила.
    Ангельский собор: посем ектения малая и возглас:
    Яко благословися имя Твое:
    По полиелеи ипакои гласа, таже седален святых, глас 1:
    Проидосте сквозе огнь мучения и воду слез, изведе вы Господь в покой святых, новомученицы и исповедницы Российстии, ходатаи воззвания к Богу разумеющим и лобызающим подвиг ваш. Слава Предуведевшему произволение ваше, / слава Предуставившему вас к славе Небесней, слава Подающему нам вами велию милость.
     Ин седален, глас тойже.
    Яко любящим Бога, вам, о страстотерпцы, вся претерпенная на земли быша во благое. И прешли есте, яко избраннии, к обещанному наследию вечных благ. Слава Давшему вам в тяжких муках крепость, слава Венчавшему вас, слава Действующему вами спасение наше.
    Слава, глас 3.
    Возсияли есте на тверди церковней, святителие престолов Российских первейших: Тихоне Святейший Патриарше, анафему врагом Креста пламенне изрекий, Владимире святителю Киевский, зрелейший начаток новых плодов сада Русскаго и Вениамине светильниче Петроградский, издетска возжелевый за Христа страдати, еже и бысть. Славятся же с вами и вси страстотерпцы новии. Мы же со умилением вам сице рцем: радуйся, соборе крепкий терпеливый! Будите молитвенницы дерзновеннии о всех молящихся вам.
    И ныне, Богородичен, глас тойже:
    Красоте девства Твоего, и пресветлой чистоте Твоей, Гавриил удивився, вопияше Ти, Богородице: кую Ти похвалу принесу достойную, что же возименую Тя; недоумеваю и ужасаюся. Темже яко повелен бых, вопию Ти: радуйся, Благодатная.
    Таже степенна воскресна, прокимен и Евангелие воскресное.
    З р и: Аще храм святым:
    Прокимен, глас 4: Тебе ради, Господи, / умерщвляеми есмы весь день.
    Стих: Вменихомся яко овцы заколения.
    Евангелие от Матфеа, зачало 36-е.
    По 50 псалме стихира, глас 6:
    Воскресения Христова истиннии свидетели / явишася новии страстотерпцы и исповедницы, / имже праздник сей составихом / како бы тии понесли крест свой, / аще не бы знали, / яко недостоинии суть страдания нынешняго времене, / к хотящей славе явитися в них.
    Даже до зде храма святым.

    Каноны

    Воскресный и Богородицы гласа. Аще в Неделю мытареву, или блуднаго, или мясопустную, смотри Маркову главу ианнуариа в 30-й день. Таже новомучеников канон, глас 6:

    Песнь 1
    Ирмос: Волною морскою скрывшаго древле, гонителя мучителя, под землею скрыша спасенных отроцы: но мы яко отроковицы, Господеви поим, славно бо прославися.
    Припев: Святии новомученицы и исповедницы российстии, молите Бога о нас.
    Господи Боже мой, помози ми смиренно воспети славу новомучеников и исповедников российских, имже за тяжкия страдания любовию отверзл еси двери небесныя.
    Господи Боже наш, славу сию мучеником от века бывшим даровавый, яко мощи их сеются во храмех обновления нашего ради, подаждь славу сию и страстотерпцем новым, аще и неведома суть места погребения их.
    Царства земнаго лишенный, Царю же Небесному и в бедствиях своих до конца верный, молися ему, святый царю мучениче Николае , еже не лишитися и нам утешения благодатнаго в бедах наших.
    От руки священномученика Владимира древянный посох первопрестольника святителя Петра приемый, взыщи мя, овцу заблудшую, горохищную, о святый патриарше и отче наш Тихоне , обличителю сынов противления.
    Богородичен: Во успении Твоем мира не оставила еси, Владычице! Не оставила еси и страну Российскую, но благоволила еси прияти хвалу от новых святых страстотерпцев.

    Песнь 3
    Ирмос: Тебе на водах повесившаго всю землю неодержимо, тварь видевши на лобнем висима, ужасом многим содрогашеся, несть свят, разве Тебе, Господи, взывающи.
    Кую дань слова принесем вам, вернии свидетелие слова, доблии страстотерпцы и пастыре, вменившийся, яко овцы заколения.
    Тебе, о Владимире , первосвятителю Церкве Российския, соименне святому просветителю Руси, подобаше предначати славное поприще борения и страданий. Преводиши ты боговенчанный полк страстотерпцев, и да воздается ти первый венец похвалы.
    Посреде ополчения добляго зрим и тя, священная главо, первосвятителю града святаго Петра, святителю Вениамине , возлюбленный паствою твоею, якоже Иаковом тезоименитый ти древлий патриарх.
    Первый в чине пресвитерстем новомучеников ты явился еси, Иоанне пресвитере , во Америце прежде престолу Божию предстоявый. Яко лютых безбожник в Царском Селе обличителя, венча тя Господь венцем мученическим, якоже и другаго Иоанна восторгоименнаго , в слове и в мужестве пред мучители дивнаго, с ними же, вси священномученицы нови, заступите нас.
    Богородичен: Премилосердая Мати, Пречистая Дево, споболевшая Сыну и Спасу Своему, вемы тя Утешительницу чадолюбиву: и оставльшимся во стране Российстей и в разсеянии сущим рабом Твоим.
    Ин кондак, новосоставленный, глас 3:
    Днесь новомученицы Российстии / в ризах белых предстоят Агнцу Божию / и со Ангелы песнь победную воспевают Богу: / благословение, и слава, и премудрость, / и хвала, и честь, / и сила, и крепость / нашему Богу / во веки веков. Аминь.
    Кондак, глас 2.
    Новии страстотерпцы Российстии, / исповеднически поприще земное претекшии, / страданьми дерзновение приимшии, / молитеся Христу, вас укрепившему, / да и мы, егда найдет на ны испытания час, / мужества дар Божий восприимем. / Образ бо есте лобызающим подвиг ваш, / яко ни скорбь, ни теснота, ни смерть / от любве Божия разлучити вас не возмогоша.
    Икос.
    Егда начинахуся дние огненнаго искушения Церкве Российския и не благоволи Господь прияти от нас всесожжения и жертвы, тогда мнози архиереи и священницы не приложишася плоти и крови, но уразумевше волю Господню, сами себе принесоша, яко непорочное заколение. И вслед Первосвященника вечнаго и Ходатая Новаго Завета внидоша сии во святилище с кровию своею, да очистятся грехи людстии. Славни суть имена ваша, мужественнии страстотерпцы, образ бо нам есте, лобызающим подвиг ваш, яко ни скорбь, ни теснота, ни смерть от любве Божия разлучити вас не возмогоша.
    Седален, глас 8.
    Немощию плоти нам подобострастнии, духом в меру древлих отцев тщалися есте, о непреклоннии священноисповедницы Российстии, иже в разоренную обитель Соловецкую и во иная места заточения ссылаемии. Умножающимся же страданиям вашим, избыточествоваше тайно и утешение от Господа, имже ныне истее утешаетеся, в невечерний день достигше Царствия Христова, в немже не престайте, молим вас, молящеся о спасении душ наших.
    Слава, глас 1.
    Пресвитер Алексий от рода крестозваннаго , старостию Анне пророчице равный, волею за юна пастыря соузника своего смерть приемлет, яко Евангелия послушатель. Петр же иерей скиптроименный  во уста своя от увещаемаго им застреляется. Слава Давшему мнозем священником на безбожники крепость, слава Наставившему и диаконы мученики, слава Дарствующему таковым благодать молитися за ны.
    И ныне: Грядущаго предпразднства, глас тойже.
    Радуются новомученицы и исповедницы рода нашего, сретающе Господа и Владыку своего, Егоже иногда срете святый старец Симеон, прирекий: ныне отпущаеши раба Твоего, Владыко. Сподоби, Господи, и нам в час исхода от жизни сея временныя прощенным быти и отпущенным с миром, молитвами Пречистыя Владычицы нашея Богородицы и ныне воспеваемых угодников Твоих и всех святых.

    Песнь 4
    Ирмос: На Кресте Твое Божественное истощание провидя Аввакум, ужасся, вопияше: Ты сильных пресекл еси державу, Блаже, приобщаяся сущим во аде, яко Всесилен.
    Оскверненная делы безбожник земля кроплением кровей ваших паки благословляется. Воды же морския и речныя телеса потопляемых святых, яко священие, влагаемое в тыя, восприяша.
    Ермогену Московскому  тезоимените, светильниче Тобольский священномучениче новый , все житие твое, яко пламень, егоже река Тура никакоже угаси. Потопляем бо возшел еси ко Господу твоему, бием же по устнама до конца немолчно молился еси, молишися же и ныне за ны.
    Страшно есть слышимое о мучениих святаго архипастыря Пермскаго Андроника , иже не бояся мук, повеле клятву изрещи на безбожную власть. Святитель же Черниговский Василий  со иными посланными от Всероссийскаго Собора уведети о убиении андрониковом, тогда с ними пострада, вкупе же вси Господу предстоят.
    Святителя Иосифа  древле от разинцев убиеннаго прославивый, архипастырь Митрофан  жестоко нощию умерщвляется. Тогда же и соепископ его Леонтий  пострада. Тако единем светом Царствия Небеснаго сии трие священномученицы Астраханстии озаришася.
    Богородичен: О, коль мнози святыя иконы ныне руками безбожных отъяты от верных, но не исторгнется образ благия Утешительницы из сердец молящихся, свободы лишенных исповедников святыя веры.

    Песнь 5
    Ирмос: Богоявления Твоего, Христе, к нам милостивно бывшаго, Исаиа свет видев невечерний, из нощи утреневав взываше: воскреснут мертвии, и востанут сущии во гробех, и вси земнороднии возрадуются.
    Петре  и Кирилле , исповедницы велицыи и непреклоннии, нравом различнии, но едини в вере и твердости духа, аще и сослани бысте, обаче всю правду церковную удержали есте, ныне же, яко наследницы Царства Небеснаго, молите Бога о еже сохранитися и нам в правде сей.
    Агафангеле , ангеле Ярославльския церкве, радуйся со други своими. Отложение бо ваше от собратий, в правде церковней не устоявших, радость ангелом бысть. Не восхотели есте покорити себе нечестию: сего ради и изыдосте, на скорбь и лишения, крест свой носяще.
    Арсение , великаго Новаграда славо, едине от столпов Собора Всероссийскаго, прискорбна бе привременно душа твоя, в темнице ти сушу, но просия вскоре победно вера твоя, побеждающая вся искушения: и явился еси до конца непреклонен.
    Дамаскиново  житие да умилит вся чтущия. Како бе и на островех Соловецких, и в Казахстане и во стране Сибирской, восходя к Голгофе своей. Како мразом сибирским томим, при брезе реки неимущему иерею верхнюю рясу свою отдаде. Сам же в стуже зимней на плоту Богу дух предаде, един от тех, ихже мир весь недостоин бе.
    Богородичен: Наставнице святителей твердых, Пречистая Дево, настави нас мыслити и глаголати, и деяти точию правая, ревнующе не пожалевшим себе исповедником.

    Песнь 6
    Ирмос: Ят бысть, но не удержан в персех китовых Иона: Твой бо образ нося, страдавшаго, и погребению давшагося, яко от чертога от зверя изыде: приглашаше же кустодии, хранящии суетная и ложная, милость сию оставили есте.
    Едема сладчайшаго наследницы показастеся, новомученицы земли Русския: блажени есте, како от плача вашего утешистеся на небесй: возжадали есте правды, еяже насыщаетеся изобильно в Царствии Небеснем.
    Дщери царевы  с материю святою  в заточении суровем утешение себе от писаний святых отец почерпаху и тако Христу уневестившася. Алексий  же отрок, брат их, рукама царя мученика внесен бысть тамо, идеже сии царственнии с четверицею сострадальцев убиени бывше, яко жертвы одушевленнии за род наш Богу предсташа.
    Шахта гроб бысть, в ней же Елисавета  преподобномученица сконча царственный путь свой с Варварою  о Господе сестрою и с прочими шестию . Таможде княгиня страстотерпцу князю Иоанну рану обяза. О святии Алапаевстии мученицы осмочисленнии, уврачуйте ныне раны душ наших.
    В страшныя дни сии пострадавшии во стране нашей Российстей угодницы Божии, знаменитии и неведомии, монаси, инокини, мужи и жены со чада, укрепите ны молитвами вашими, еже исправляти нам пути наша пред Господем, поминающе подвиг ваш.
    Богородичен: Множицею избавися от бед и зол род наш, молящимся людем пред Твоими, о Богомати, святыми иконами, совокупи и ныне, Владычице, вся моления наша о избавлении от лютейшия беды, предстательством Твоим.
    По 6-й песни кондак воскресный и икос его.

    На литургии

    Блаженны гласа на 6 и святых новомучеников на 4:
    Помяни Господи, страшная мучения, имиже о Тебе пострадаша страстотерпцы новии, от рода нашего ныне прозябшии, и приими моления их о спасении нашем.
    Отверзл еси, Судие праведный, Царство Небесное исповедником Церкве Российския. Услыши, Господи, правду их, вонми молению их о спасении душ наших.
    Слава: О Троице Пребожественная! Возврати пленение наше. Вемы, яко умножися якоже николиже прежде грех в стране нашей, но возсия и благодать в подвизе новых святых, иже и молят Тя, Трисвятый Боже, о спасении душ наших.
    И ныне: Расточенныя собери, малодушныя возстави, отрекшияся же от святыя веры призови и обрати, о Благодатная и Пречистая Дево Марие, со святыми новомученики и исповедники Христа Спаса умоляющи / о прощении и спасении душ наших.
    По входе тропари по уставу святых, имущих бдение, прилучившихся в неделю. Аще же Триодь, смотри Маркову главу ианнуариа 30-й день.
    Прокимен гласа [или по Триоди] и святых, глас 7-й:
    Тебе ради Господи, умерщвляеми есмы весь день.
    Апостол рядовый и святых к Римлянам зачало 99.
    Аллилуиа гласа и святых глас 4:
    Воззваша праведнии и Господь услыша их и от всех скорбей избави их.
    Евангелие рядовое и святых от Луки зачало 106.
    Причастен: Хвалите Господа с небес:
    И святых: Радуйтеся праведнии о Господе:
    На молебном пении тойже прокимен: Тебе ради Господи: но глас 4-й: [смотри стих на утрени]. Евангелие от Матфеа зач. 36-е.

    Mолитва новомученикам и исповедникам Российским

    Святии новомученицы и исповедницы Церкве Российския, услышите усердную мольбу нашу! Вемы, яко нецыи от вас, еще отроцы суще, послушающе о древлих страстотерпцех, в сердце своем помыслиша, колико прелюбезно и доброхвально есть таковым подражати, ихже ни муки, ни смерть не разлучиша от любве Божия. Благо же вам, яко последовали есте вере и терпению тех, о нихже слышасте и ихже возлюбисте. А понеже на всякое время возможно есть найти на ны испытанием нечаянным, испросите от Господа нам мужества дар, иже толико благопотребен есть в житии человечестем. Вся концы отечества нашего страданьми своими освятивший, яко общий за вся ны молитвенницы, умолите Бога, избавити люди Своя от ига, ужаснейшаго паче всякаго инаго. И да отпустится нам и всему роду нашему грех, на народе российском тяготеющий: убиение царя, помазанника Божия, святителей же и пастырей с паствою, и страдания исповедников, и осквернение святынь наших. Да упразднятся расколы в Церкве нашей, да будут вей едино и да изведет Господь на жатву делатели Своя, сиесть да не оскудевает Церковь пастырьми добрыми, иже имут просвещати светом истинныя веры столь великое множество людей, вере ненаученных, или от веры отвратившихся. Недостойни есмы милости Божия, обаче страданий ради ваших Христос Бог наш да ущедрит и помилует всех нас, в помощь вас призывающих. Мы же Ему, Спасителю нашему, со Отцем и со Святым Духом сокрушение о гресех и благодарение за вся всегда да приносим, славяще Его во веки веков. Аминь.

    Молитва иная

    О, святии Новомученицы и Исповедницы Российстии: Святителие и пастырие Церкве Христовы, Царственнии Страстотерпцы, благовернии князие и княгини, доблии воини, монаси и мирстии, благочестивии мужие и жены, во всяцем возрасте и сословии за Христа пострадавшии, верность Ему даже до смерти свидетельствовавшии и венец жизни от Него приявшии! Вы во дни гонения лютаго, землю нашу от безбожных постигшаго, на судищах, в заточениих и пропастех земных, в горьких работах и всяких скорбных обстояниих образ терпения и непостыднаго упования мужественне явили есте. Ныне же, в раи сладости наслаждающеся, пред Престолом Божиим во славе предстоите и присно хвалу и ходатайство со Ангелы и всеми святыми Триединому Богу возносите. Сего ради мы, недостойнии, молим вас, святии сродницы наши: не забудите земнаго отечества вашего, грехом каинова братоубийства, поруганием святынь, безбожием и нашими беззаконии отягченнаго. Умолите Господа Сил, да утвердит Церковь Свою непоколебиму в мире сем многомятежнем и лукавом; да возродит в земли нашей дух братолюбия и мира; да паки будем мы царское священие, род Божий, избранный и святый, присно с вами славящий Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь. Тропарь, глас 4-й: Цвети Российскаго луга духовнаго в годину лютых гонений дивно процветшии новомученицы и исповедницы безчислении: святителие, царственнии страстотерпцы и пастырие, монаси и мирстии, мужие, жены же и дети, добрый плод в терпении Христу принесшии, молитеся Ему, яко Насадителю вашему, да избавит люди Своя от безбожных и злых, да утверждается же Церковь Русская кровьми и страдании вашими во спасение душ наших. Кондак, глас 2-й: Новии страстотерпцы российстии, исповеднически поприще земное претекшии, страданьми дерзновение приимшии, молитеся Христу, вас укрепившему, да и мы, егда найдет на ны испытания час, мужества дар Божий восприимем. Образ бо есте лобызающым подвиг ваш, яко ни скорбь, ни теснота, ни смерть, от любве Божия разлучити вас не возмогоша.

    День Святых Царских Новомучеников

    Святых Царских Новомучеников отмечается 4/17 июля; в день их убиения. Тропарь, глас 5-й: Царствия земнаго лишение, узы и страдания многоразличныя, кротко претерпел еси, свидетельствовав о Христе даже до смерти от богоборцев, страстотерпче великий Боговенчанный царю Николае, сего ради мученическим венцем на небесех венча тя с царицею, и чады, и слуги твоими Христос Бог, Егоже моли помиловати страну Российскую, и спасти души наша. Кондак, глас 6-й: Надежда царя мученика с царицею, и чады, и слуги укрепи, и к Твоей любви окрыли, будущий им покой предвозвестивши, тех молитвами, Господи, помилуй нас.

    Праздник Всех святых в земле Российской просиявших

    Каждый год Русская Православная Церковь совершает память "всеблаженных и богомудрых угодников Божиих" - Всех святых, просиявших своею жизнью и подвигами в земле Русской и непрестанно молящихся о ней (13, май, ч. 3, 308-352).

    Празднование Собора всех святых, в земле Российской просиявших, появившееся в 50-е гг. XVI в. и забытое в синодальную эпоху, было в 1918 г. восстановлено, а с 1946 г. стало торжественно совершаться во 2-ю Неделю по Пятидесятнице.

    Центральным моментом праздника является, конечно же, прославление Церковью святых, просиявших своими добродетелями в нашем Отечестве, и молитвенное обращение к ним.

    Святые Церкви - наши помощники и предстатели перед Богом на протяжении всей нашей земной жизни, поэтому частое обращение к ним есть естественная потребность всякого христианина; тем более, обращаясь к русским святым, мы имеем еще большее дерзновение, так как верим, что "наши святые сродники" никогда не забывают своих потомков, совершающих "любовию их светлый праздник" (14, 495-496).

    Впрочем, "в русских святых мы чтим не только небесных покровителей святой и грешной России: в них мы ищем откровения нашего собственного духовного пути" (23, 27), и, внимательно всматриваясь в их подвиги и "взирая на кончину их жизни", стараемся, с помощью Божией, "подражать вере их" ( Евр. 13:7), дабы Господь и впредь не оставлял бы землю нашу Своей благодатью и являл бы в Русской Церкви святых Своих до скончания века.

    Помочь, проекту
    "Провидѣніе"

    Одежда от "Провидѣнія"

    Футболку "Провидѣніе" можно приобрести по e-mail: providenie@yandex.ru

    фото

    фото
    фото

    фото

    Nickname providenie registred!
    Застолби свой ник!

    Источник — http://proeveryday.ru/

    Просмотров: 669 | Добавил: providenie | Рейтинг: 4.6/9
    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    Календарь

    Фонд Возрождение Тобольска

    Календарь Святая Русь

    Архив записей
    2009

    Тобольскъ

    Наш опрос
    Считаете ли вы, Гимн Российской Империи (Молитва Русского народа), своим гимном?
    Всего ответов: 213

    Наш баннер

    Друзья сайта - ссылки
                 

    фото



    Все права защищены. Перепечатка информации разрешается и приветствуется при указании активной ссылки на источник providenie.narod.ru
    Сайт Провидѣніе © Основан в 2009 году