• Посм., ещё видео
Оковецкую (Ржевскую) икону Божией Матери называют также «Прозрение очес», так как по молитве пред этим образом совершилось множество исцелений от слепоты и глазных болезней.
Они сообщили об этом односельчанам, и в день Сошествия Святого Духа инок Селижарова монастыря Стефан при стечении народа из четырех окрестных деревень обрел эти святыни. При явлении святого креста и иконы воссиял необычный свет и совершились исцеления. Одна слепая, не видевшая в продолжение 8 лет, получила прозрение; боярыня Сурменева получила исцеление от болезни глаз; глухая женщина, по имени Ульяна, стала слышать; некто Борис, по прозванию Хрусталь, получил исцеление от расслабления и от глазной болезни.
В продолжение одной недели —от Духова дня до заговенья перед Петровым постом совершилось и было записано 27 случаев чудесных исцелений, произведенных через новоявленную икону. Инок Стефан и священник из Ржева Григорий Онисифоров поехали в столицу с описаниями явления святынь и исцелений от них. Митрополит Иоасаф, после освидетельствования чудотворений на месте, благословил воздвигнуть там два храма -во славу Происхождения Честных Древ Креста Господня и в честь Богоматери Одигитрии, с приделом во имя святителя Николая Чудотворца.
Причем в качестве престолов были использованы пни вековых деревьев, на которых висели чудотворная икона и крест. В январе 1541 года по указу царя Иоанна Васильевича Оковецкий образ был торжественно принесен в столицу для освящения воздвигнутого здесь храма в честь Ржевской иконы Божией Матери.
После освящения церкви икона и крест были перенесены в Успенский собор, где находились до 11 июля. В этот день ржевские святыни были возвращены к месту их чудесного обретения. Митрополит со всем собором столичного духовенства, молодой царь Иоанн Васильевич и весь народ провожали икону.
В память этого торжества было установлено празднование Ржевской иконе Божией Матери 11 (24) июля. Со временем неподалеку от места обретения Ржевских святынь из земли забил целебный источник, названный в народе Оковецким. Возле этого источника в 1870 году была построена часовня в честь Преображения Господня. В 1930 году из опечатанного властями Оковецкого храма чудесным образом бесследно исчезли оковецкие святыни.
В 1934 году с закрытием храма в с. Оковцы разрушили часовню, а источник был засыпан строительным мусором и камнями. В 1991 году земля Оковецкого источника была передана Нило-Столобенской пустыни.
В 2002 году, по сохранившимся фотографиям, восстановлена Преображенская церковь. В деревне Оковцы (Селижаровского района, Тверской обл.) восстановлен храм в честь Смоленской иконы Божией Матери. Ежегодно 24 июля (н. ст.) в храме на святом источнике совершается архиерейская Божественная литургия, после которой верующие окунаются в живительные воды Оковецкого ключа.
Из огромного родника-колодца мощным потоком льется исцеляющая вода, которая поступает в специально оборудованные купальни, расположенные одна ниже другой.
Поток желающих омыться святой водой обычно не иссякает до позднего вечера.
Церковь была построена в 1540-х годах в честь перенесения из Ржева в столицу чудотворных икон[1], среди которых была икона Ржевской Божьей Матери — чудотворная икона, явившаяся в 1539 году в деревне Клочки близ города Ржева[2].
После снятия списка икона была отправлена обратно в Ржев, а список поместили в церковь, стоящую в Чертолье, местности на краю города. Позднее здесь в 1585-1593 годах соорудили каменную крепостную стену Белого города.
В 1686 году в Чертолье разразился большой пожар, в котором церковь сгорела и тогда «данных денег для пожарного разорения имать не велено».
После этого она перестраивалась окольничим Петром Тимофеевичем Кондыриным заново, в стиле классицизма[1], и в 1689 году уже значилась каменной.
Потом к ней были пристроены приделы Алексей, человека Божия, и святого Николая чудотворца[3].
В конце XIX века церковь пришла в ветхость, и архитектор А.А. Никифоров в 1896-1898 годах вновь выстроил трапезную и по старому образцу возвел шатровую колокольню. Интерьер церкви Ржевской Божьей Матери был известен своим необычным белокаменным иконостасом со стеклянной мозаикой, устроенным академиком живописи В.Д. Фартусовым[3].
По решению московских властей, церковь была закрыта, а затем и снесена в 1929 году. После этого на её месте выстроили жилой дом[3].
Радуйся, от Архангел и Ангел восхваляемая. Радуйся, от всех Небесных Сил ублажаемая. Радуйся, Богоизбранная Отроковице. Радуйся, Троическаго Совета Таиннице. Радуйся, крине благовонный девства и чистоты. Радуйся, образе несказанный небесныя славы. Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Радуйся, обидимых Покровительнице. Радуйся, изнемогающим скорая Помощнице. Радуйся, бедствующих покрывающая. Радуйся, страждущих утешающая. Радуйся, обуреваемых тихое пристанище. Радуйся, погибающих чудное спасение. Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Радуйся, дивная о нас пред Богом Заступнице. Радуйся, теплая о нас пред Ним Молитвеннице. Радуйся, раю сладости небесныя. Радуйся, вертограде Христов благоуханный. Радуйся, милосердие нам являющая. Радуйся, явлением честныя иконы Твоея тьму лютых обстояний от нас отгоняющая. Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Радуйся, звездо незаходимая. Радуйся, свеще неугасимая. Радуйся, иночествующих утешение и отрадо. Радуйся, жен похвало и девствующих славо. Радуйся, рая краснейшая. Радуйся, утра светлейшая. Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Радуйся, икону Твою в помощь нам даровавшая. Радуйся, знаменьми и чудесы сию прославившая. Радуйся, живоносный источник явити благоволившая. Радуйся, водою от него истекающею верных исцеляющая. Радуйся, пред Господем и Сыном Твоим наша Молитвеннице. Радуйся, всего рода человеческаго всемощная Заступнице. Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Радуйся, яко скорбь нашу в радость претворяеши. Радуйся, яко сладость неизреченную в души наша изливаеши. Радуйся, мира душевнаго Подательнице. Радуйся, в печалех сущих Утешительнице. Радуйся, всех верных утверждение. Радуйся, заблуждающихся доброе вразумление. Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Радуйся, душ наших освящение. Радуйся, ран душевных и телесных исцеление. Радуйся, чаше, черплющая всему миру радость. Радуйся, источниче, изливающий вечную сладость. Радуйся, храмов наших первейшее украшение. Радуйся, домов христианских благословение. Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Радуйся, небесе и земли Царице. Радуйся, мира горняго и дольняго Владычице. Радуйся, православных верная Хранительнице. Радуйся, душ святых мудрая Украсительнице. Радуйся, в Горнее Царство благая Путеводительнице. Радуйся, о спасении душ наших неустанная Попечительнице. Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Радуйся, телес наших безмездное врачевание. Радуйся, душ наших спасение. Радуйся, сосуде благоуханный Духа Святаго. Радуйся, доброплодная ветве вертограда Христова. Радуйся, Ангелов всехвальная Царице. Радуйся, земнородных милостивая Покровительнице. Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Радуйся, суетную мудрость века сего посрамляющая. Радуйся, ослепленных ею на путь правый наставляющая. Радуйся, греховныя помыслы отгоняющая. Радуйся, сердца ожесточенная умягчающая. Радуйся, обуреваемых страстьми тихое пристанище. Радуйся, смущаемых искушениями надежное прибежище. Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Радуйся, Богом возлюбленная Царице. Радуйся, Бога возлюбившая Владычице. Радуйся, иноков Покровительнице. Радуйся, инокинь Наставнице. Радуйся, страны нашея православныя Защитнице. Радуйся, всех христиан Благая Заступнице. Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
Радуйся, Царя Небеснаго умоление. Радуйся, многих согрешений прощение. Радуйся, болящих исцеление. Радуйся, унывающих ободрение. Радуйся, сердца нашего умиление. Радуйся, ума нашего просвещение. Радуйся, Владычице, душевныя и телесныя очи наша исцеляющая.
О Пречистая наша Всеблагословенная и Всемощная Госпоже Владычице и Всеблагая Богородице Одигитрие, благодарим Тя, яко сподобила еси нас великой Своей милости, творити пресветлое торжество Честнаго Твоего Образа с предстоящим Ти святителем и чудотворцем Николаем, явленного благоволением Твоим в светозарном сиянии и приосененною многими чудесы на брегу реки Пыршни черноризцу Стефану и иже пришедшим с ним народом в пределах Оковецких, и приносити прилежное нашими недостойными устнами моление Честному Животворящему Кресту, всех святых Святейшему Слову и Тебе Матери Всемилостиваго и Великодаровитаго Бога нашего. Днесь от усердия нашего раболепно с трепетом, якоже рече псалмопевец Давид: «Работайте Господеви со страхом и радуйтесь Ему с трепетом», пред Святою иконою Твоею припадая прося напоить наше немощное человеческое естество живительными и цельбоносными струями непристанных молитв Твоих и очиститися от всякия скверны плоти и духа, совершая святыню в страсе Божием, ибо вемы, яко много может молитва Твоя пред престолом Триединаго Бога. Се мы смиреныя и грешныя, обременении игом тяжких многих беззаконий наших, во умилении глубоцем просим подать исцеление слепым, хромым, глухим и другим страждущим, одержимым многими и различными скорбями и недугами, и избавити от праведнаго наказания прежде времене общаго воздаяния в день страшнаго суда Единородного Сына Божия, ибо мы вемы, яко ничтоже возможно ходатайству Твоему, аще токмо восхощеши. Также просим утвердить нашу веру праву, Церкви Русстей мир, тишину и благостроение, укрепить православные люди в настоящую годину испытания и избавить от душепагубных ересей, расколов и разделений, сподобить соблюсти всех в единомыслии и да познают неверующие и непоклоняющиеся Честному Образу Твоему, яко Ты еси несравненное наше Украшение, Слава, Небесный и Державный Покров, скорая Помощница, непостыдная Заступница и постоянная Ходатаица у Единаго Ходатая Бога и человеков Иисуса Христа. Яко Тя ради подобает всякое благодарение Всесильному и Всеблагому Содетелю, Господу нашему Иисусу Христу купно со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Придя же на место, лихоимцы лошадей не обнаружили, но увидели на сосне икону. Испугавшись, воры с этого места поспешили уйти, но постепенно об удивительной находке стало известно во всей округе.
Около ста жителей окрестных деревень отправились в лес и увидели прибитый на дереве железный крест, а недалеко от него небольшую икону старинного письма. На иконе была изображена Богородица с Младенцем на руках, а по левую сторону от Неё – святитель Николай Чудотворец.
Как только икону сняли с дерева, в лесу поднялся сильный шум, как бы от урагана, а над иконой появилось необычное свечение. Вскоре от иконы началось такое обилие чудес, что было составлено специальное донесение в Москву.
Посланная от царя и патриарха комиссия по расследованию истинности чудес, в первый же день зафиксировала исцеление 170 человек. Эти поразительные явления рассеяли все сомнения, и комиссия признала икону чудотворной.
Через некоторое время в с. Оковцы на месте явления Оковецких икон был построен храм, а на целебном источнике, который забил неподалёку от обретения святынь, в 1870 году была построена часовня. После революции часовню разрушили, источник засыпали строительным мусором.
Обретенные икона и крест находились в храме села Оковцы, пока в 1930 году храм не опечатали вместе со святынями. Однако через некоторое время, когда печати сняли, святынь в храме не оказалось.
В 90-е годы ХХ столетия в селе Оковцы (Селижаровский район, Тверская область) начал восстанавливаться храм в честь Оковецкой иконы Божией Матери (восстановление продолжается до настоящего времени), восстановлена часовня на источнике.
У целебного источника оборудованы купальни для паломников, куда мощным потоком поступает исцеляющая вода. Желающих омыться святой водой всегда очень много.
Футболку "Провидѣніе" можно приобрести по e-mail: providenie@yandex.ru
Застолби свой ник!
Источник — http://www.liveinternet.ru/